We Know Executives | Klantcases | We Know People

meet the next executives

We Know Executives richt zich op de executive search én interim bemiddeling van marketing, communicatie, digital en commercialprofessionals op senior management en directieniveau. We Know Executives begrijpt de belangrijke uitdagingen binnen het brede marketing vakgebied en de bijbehorende digitale transformatie. 

Wij zijn gespecialiseerd in het bereiken van de volgende generatie executives binnen het digitale en commerciële domein. Wij werken graag met opdrachtgevers die zoeken naar diversiteit binnen hun organisatie, een toevoeging aan hun team, niet een kopie van wat er al is. 

Onze aanpak is persoonlijk, open-minded en verbindend. 

Het is ons doel diversiteit in leiderschap te brengen!

hoogtepunten van het jaar

Versuni: Senior Proposition Manager en Director Corporate Communications

Versuni, voorheen bekend als Philips Domestic Appliances, heeft een sterke purpose: Turning houses into homes. Zij hebben ons gevraagd diverse senior posities te vervullen, waaronder de Senior Proposition Manager in het Global Home Life Category team en de Director Corporate Communications in het Global Brands & Marketing Strategy team. 

Versuni heeft de wereldwijde merklicenties van Philips (voor het volledige Home Life en Kitchen Life assortiment) en Saeco, Gaggia, Walliita en Preethi (koffiemachines). 

Versuni gaf ons de opdracht om ook internationale kandidaten voor te dragen waarbij we goed hebben gekeken naar elkaar versterkende persoonlijkheden. De samenwerking met Versuni was intensief en constructief en door het wederzijdse vertrouwen hebben wij krachtige matches weten te maken.



    JVH Entertainment: CMO

JVH heeft ons gevraagd hun Chief Marketing Officer te werven. De CMO neemt de verantwoordelijkheid voor de marketingstrategie, plannen en prestaties van de offline en online entertainment- en horecabranche.
De CMO functie was een nieuwe positie binnen de organisatie. Wij hebben JVH in de beginfase ondersteund bij het definiëren van de rol en de gewenste persoon op deze positie. Hierin schakelden we constructief met de CEO en HR Director van JVH en hielden we hen scherp in de uiteindelijke keuze vanuit de shortlist van kandidaten. 

De uitdaging zat ‘m erin om steeds met elkaar uit te zoomen en bij de beoordeling van de kandidaten de gewenste skills en persoonlijkheidskenmerken als leidraad te blijven hanteren. Een zorgvuldige selectieprocedure leidde tot de unanieme keuze voor JVH’s nieuwe CMO.

Albert Heijn: Director Communicatie 

Albert Heijn heeft onze expertise ingeschakeld voor de executive search van de Director Communicatieadvies. Deze persoon draagt bij aan het bouwen, beschermen en versterken van de reputatie van Albert Heijn bij diverse stakeholders.

Dat kan gaan om communicatie voor interne doelgroepen (management en de meer dan 100.000 collega’s), externe stakeholders of om geïntegreerde communicatie voor beide doelgroepen. Het is een uitdagende en verantwoordelijke functie waarbij écht elke dag anders is, met afwisseling tussen denken en doen. Bij de executive search van de kandidaten hebben we gelet op veerkracht en flexibiliteit en het kunnen schakelen tussen strategisch/tactisch en het inspelen op acute situaties.

Een prettige samenwerking die gebaseerd was op overleg, partnership en luisteren naar elkaars zienswijze. Veel meer een partnership dan een opdracht.

zij gingen jou voor